Coronacrisis onderstreept belang digitaal leren in (zorg)organisaties
De coronacrisis stelt veel (zorg)organisaties voor verschillende uitdagingen. Zo zijn fysieke bijeenkomsten en trainingen voorlopig niet mogelijk en is er grote behoefte aan snel kunnen inspelen op veranderingen, bijvoorbeeld door het maken en delen van relevante leercontent waarmee personeel snel bij- of omgeschoold kan worden. Hoewel we nog maar aan het begin van de crisis staan, onderstreept de situatie nu al het belang van digitaal leren.
Massale contentcreatie
Dit zien wij ook terug in onze statistieken van CAPP-klanten. Die zijn in de tweede helft van maart massaal aan de slag gegaan met het creëren van content over het coronavirus. In het geheel zien we, sinds de maatregelen in Nederland op 16 maart zijn aangescherpt, een stijging van meer dan 200 procent in de activiteiten voor het maken van digitale leerinhoud, zoals artikelen, video’s en cursussen.
Forse stijging interactie in CAPP LMS
Aan de gebruikerskant zien we vergelijkbare stijgingen. In het geheel is de interactie met het LMS in de tweede helft van maart met zo’n 40 procent toegenomen. Daarnaast zien we bijvoorbeeld een verdubbeling in het aantal e-learningmodules dat door medewerkers is gevolgd. Het aantal inschrijvingen op klassikale bijeenkomsten en trainingen is, niet verrassend, sinds 16 maart met ruim de helft afgenomen.
Snel lesmateriaal over het coronavirus maken en delen
Juist in deze crisis is er behoefte aan actuele informatie en slechts weinig tijd om lesmateriaal te ontwikkelen. CAPP Agile Learning maakt het maken van lesmateriaal niet alleen gemakkelijk, maar stelt organisaties ook in staat om dit eenvoudig met iedereen te delen. Defacto stelt Agile Learning tijdelijk gratis beschikbaar voor alle initiatieven over het coronavirus. Neem via onderstaand formulier contact met ons op over de mogelijkheden.