De nieuwe academie

Joost Bakhuizen | | Leestijd: ± 3 min.

Op de nieuwe academie werken L&D-ers samen met data-analisten, online marketeers en een netwerk van content creators. Dat gaan wij vandaag als L&D-ers ook doen om de performance van jouw academie als business partner te boosten door het gebruik van data, online marketing en het ondersteunen van experts bij contentcreatie. Zo ging onze sessie over de nieuwe academie op de klantendag van start.

Om de nieuwe academie echt vanuit een nieuw perspectief te bekijken, werd de sessie niet gegeven door L&D-ers, maar door onze eigen data-analist samen met onze online marketeer en speciaal ontwikkelde AI content creator. Op deze manier konden we echt aan de slag gaan met de skills van deze drie beroepen.

De sessie bestond uit een carrousel langs de drie beroepen. Om alles in goede banen te leiden, werd er gestart met een kort plenair gedeelte om het belang van de skills van de drie beroepen te duiden en relevante data uit CAPP LMS te delen. Daarna werden er snel groepjes gemaakt en konden we echt los met de banen carrousel.

Verhoog de impact!

Hoe verhoog jij de impact van je leerinterventies in het LMS? En op welke manieren kun je de impact eigenlijk meten? Onze data-analist Pieter is met de deelnemers aan de slag gegaan om niet alleen te bespreken wat er mogelijk is en hoe CAPP LMS organisaties hierbij ondersteunt, maar is ook aan de slag gegaan om per organisatie in kaart te brengen wat er al gebeurt om de impact te verhogen! Hiervoor hebben we een praktische tool ontwikkeld om als L&D-er of als team te gebruiken om in kaart te brengen hoe de impact verhoogd kan worden en om hierover in gesprek te gaan. Wil jij de app ook gebruiken?

Verhoog de impact van leren met de slider-app!

Zorg voor topfitte content creators

Is het maken van content, e-learning en toetsen nog wel de taak van de academie? En kun je zonder rijke voedingsbodem überhaupt experts content laten maken? En wat kan een content coach betekenen voor experts? Om dit te ervaren, is onze AI content coach Cappie met de deelnemers aan de slag gegaan om content te ontwikkelen op een laagdrempelige manier en precies geschikt voor Agile Air. Er werd een klein stukje van een e-learning module gemaakt samen met Cappie. Daarna deelde Cappie een online tool met de deelnemers om in kaart te brengen of hun organisaties wel klaar zijn om experts content te laten ontwikkelen. Wat gaat er al goed en aan welke belangrijke indicatoren moet nog gesleuteld worden om succesvol content met experts te ontwikkelen?

Breng voor jouw organisatie in kaart of je klaar bent om experts content te laten maken

de nieuwe academie

Start een leercampagne!

Wat kunnen L&D-ers leren van online marketing specialisten? En is het LMS de CRM-applicatie van de academie? We zijn ingegaan op voorbeelden van deelnemers om van het LMS een marketingmachine te maken. Ook hebben we gekeken naar de mogelijkheden van CAPP LMS om te helpen een ware marketingmachine op te zetten voor gebruikersretentie, doelgroepmarketing, curation en personalisatie. Om de vervolgstap voor de deelnemers in kaart te brengen, hebben we samen de LMS als marketingmachine zelftest gedaan. Hiermee kunnen we de komende periode aan de slag om onze klanten verder te helpen. Wil jij ook de test doen? Vul het formulier in en ontvang de zelftest.

Toekomstmuziek of realiteit?

Het is duidelijk dat de vaardigheden van data-analisten, online marketeers en content creators vereist zijn op de moderne academie. Gelukkig zijn deelnemers ook al druk bezig met deze onderwerpen en trekken we samen op om de impact van het LMS, de leeractiviteiten en de aandacht voor leren te verhogen. Bedankt aan alle deelnemers voor hun bijdrage! We kijken uit naar de komende tijd om samen verder aan de slag te gaan.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte.