Terugblik op een succesvolle klantendag

Els Hoekstra | | Leestijd: ± 3 min.

Op donderdag 13 juni 2024 vond de Defacto Klantendag plaats. Bij de ontvangst was het meteen gezellig en gingen de deelnemers onder het genot van een drankje en verse stroopwafel met elkaar in gesprek.

Dit jaar zaten we op een unieke locatie, het Art Centre Delft. Een mooie omgeving met veel kunst en natuur, en een echt 'thuisgevoel'. Wij waren namelijk ook thuis bij de eigenaar Jeroen, die tijdens de plenaire sessie meer vertelde over het ontstaan en het geschiedenis van deze prachtige locatie.

stemmen met je voeten

Het thema van de klantendag van dit jaar was De levenscyclus van de academie. Alle sessies die je die dag kon bijwonen, waren aan dit thema gelinkt.

Tijdens de plenaire sessie gingen we weer stemmen met de voeten. Dit jaar met een twist! Het was namelijk aan het publiek om een stelling te loten via ping pong balletjes. Dit zorgde tot opmerkelijke stellingen en erg leuke discussies, zoals de stelling Als L&D-er wil ik dat ik mijn tijd niet aan mijn echte werk mag besteden.

Een andere stelling was Als e-learningontwikkelaar verwacht ik dat er na Crypto en AI er weer een nieuwe hype komt. De meningen waren verdeeld, want er volgt heus wel weer een nieuwe hype. Tegelijk werd AI ook gezien als meer dan een hype, met mogelijk een zeer grote impact op onze samenleving.

Kunstlunch

Een lunch overgoten door kunst. Want tijdens de lunch was er de mogelijkheid om een wandeling met Defacto's Pieter te maken. Pieter vertelde over de verschillende kunstwerken die bij Art Centre Delft op het terrein stonden, zodat de wandelaars een beeld kregen van de kunstwerken en even hun benen konden strekken.

lunch klantendag

Na de lunch startten de diverse sessies, waarvan ieder er twee kon bijwonen.

Je eerste jaar met CAPP

Een oorkonde krijgen tijdens de klantendag? Bij de sessie 'Je eerste jaar met CAPP' kregen de deelnemers een oorkonde voor de status van je CAPP-omgeving. De omgevingen werden gecheckt en met de oorkonde werd aangegeven of de omgeving al optimaal werd gebruikt of dat er nog ruimte voor verbetering was. Tijdens de sessie werden aan de hand van voorbeelden tips & tricks gegeven, zodat de deelnemers bij terugkomst direct aan de slag konden.

Compliance en inzetbaarheid

Inzetbaarheid is een groot en belangrijk thema dat bij veel organisaties speelt. Tijdens deze sessie hebben we dit thema aan de hand van drie pijlers onderzocht: snellere inzetbaarheid vanuit initiële opleidingen, bredere inzetbaarheid vanuit functieprofielen, en doelgerichte inzetbaarheid vanuit inzichten. Samen hebben we ervaringen met elkaar gedeeld en gekeken wat tot nu toe goed werkte, wat minder goed werkte en welke rol leren en ontwikkelen hierin zou kunnen hebben.

Heden en verL&Den

In de prachtige beeldentuin van Art Centre Delft liepen we langs diverse kunstwerken. Bij elk kunstwerk stond een vraag klaar die de deelnemers met elkaar konden bespreken. Ervaringen werden uitgewisseld en verhalen werden gedeeld. Heb jij wel eens gebruik gemaakt van een mix van leerinterventies? En zorgde deze verrassende combinatie tot een L&D kunstwerkje? De vragen zorgden voor geanimeerde gesprekken.

Modules maken met Maarten

Informatieveiligheid en kaasplankjes. Tijdens de sessie 'Modules maken met Maarten' kwamen deze twee samen met een compleet menu. Aan de hand van diverse mogelijkheden, gevat in een menukaart, konden de deelnemers zelf kiezen hoe ze binnen hun organisatie informatieveiligheid onder de aandacht willen brengen. Een e-learning over AVG, een poster bij de printer ‘Wat te doen als je een document bij de printer vindt’, of een kaasplank vol kleine hapjes leercontent. Met deze diversiteit aan mogelijkheden kregen de deelnemers input om bij terugkomst hun eigen informatieveiligheidscampagne zelf samen te stellen, passend bij de behoeften van de organisatie.

De nieuwe academie

De meest populaire sessie was 'De nieuwe academie'. Tijdens deze sessie bespraken we hoe de academie van de toekomst eruit komt te zien, welke middelen je hiervoor kunt inzetten en hoe je kunt samenwerken met AI. In drie groepen gingen we uiteen, waarvan één zelfs begeleid werd door CAPPIE, onze AI-tool. Er was veel enthousiasme en leuke discussies over hoe je het LMS als marketingmachine kunt inzetten en je leerrendement kunt verhogen.

Borrel

Onder het genot van een koude borrel sloten we de dag gezamenlijk af. Samen bleven we nog even hangen om te genieten van het heerlijke weer, de mooie tuin en de lekkere versnaperingen. Bij het afscheid stonden we klaar om deelnemers nog even persoonlijk gedag te zeggen en een echte Delftsblauwe Defacto-tegel mee te geven.

customer succes officers

borrel klantendag

Het was een geslaagde dag! We hebben er erg van genoten. We kijken nu al uit naar volgend jaar!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte.